Τρίτη 30 Ιουλίου 2013

Σενάρια αναγκαστικού εσωτερικού δανεισμού από τις τραπεζικές καταθέσεις.

ΑΣΧΗΜΑ ΠΡΟΜΗΝΥΜΑΤΑ

30/07/13 - 13:58
Κάθετη πτώση του δείκτη οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα καταγράφηκε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της  Ευρωπαϊκής Επιτροπής λόγω επιδείνωσης ττου δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
Ο οποίος δείκτης υποχώρησε ακόμα περισσότερο και είναι η μοναδική χώρα της ευρωζώνης που υποχωρεί, ενώ σε όλες τις άλλες χώρες έχει ανέβει.
Ουσιαστικά απεικονίζεται κατάρρευση της κατανάλωσης και αυτό έχει κρίσμο αντίκτυπο σταφορολογικά έσοδα. Και όταν πέφτουν έξω τα φορολογικά έσοδα έρχονται νέα μέτρα βάσει των Μνημονίων που έχουν υπογραφεί. Πρόκειται για έναν φαύλο κύκλο που έχει διαλύσει "ψυχολογικά" την οικονομία και το κυριότερο δεν φαίνεται να κλείνει ποτέ με τις υπάρχουσες συνθήκες.
Οι τράπεζες μέσα σε ένα κλίμα κατάρρευσης δεν ανοίγουν την στρόφιγγα της χρηματοδότησης, η αγορά δεν έχει ρευστό "ούτε για δείγμα" και μόλις ολοκληρωθεί η τουριστική σεζόν σε ένα μήνα από σήμερα θα αυξηθεί πάλι κάθετα η ανεργία και πάει λέγοντας...
Πιθανότατα τα παραπάνω θα πυροδοτήσουν πολιτικές εξελίξεις αμέσvς μετά τις γερμανικές εκλογές. Σε οικονομικό αλλά και se πολιτικό επίπεδο.
Ήδη ακούγονται διάφορά σενάρια περί "αναγκαστικού δανεισμού" από τις τραπεζικές καταθέσεις κάτι σαν "κούρεμα" με αντάλλαγμα ομόλογα του δημοσίου.
Αυτό ακούγεται έντονα ότι μπορεί να είναι και το αντάλλαγμα για διαγραφή μέρους του εξωτερικού χρέους. Να μετατραπεί σε εσωτερικό χρέος.
Προβλέπεται από τη νομοθεσία για εξαιρετικές περιπτώσεις και δεν υπόκειται στον προστατευτικό περιορισμό εγγύησης των καταθέσεων μέχρι των 100.000 ευρώ.
Πρακτικά το δημόσιο παίρνει όσα του λείπουν από τις τραπεζικές καταθέσεις και σε αντάλλαγμα δίνει ομόλογα. Αυτό καλείται "αναγκαστικος δανεισμός".
Από εκεί και πέρα οι πολιτικές εξελίξεις μέσω προσφυγής στην κάλπη δεν αποκλείεται, το αντίθετο, θεωρείτι σφόδρα πιθανό σενάριο για μετά τις γερμανικές εκλογές. Αν έχει μία πιθανότητα η ΝΔ να κερδίσει έστω οριακά αυτό ισχύει πριν την έλευση του πλέον βαρύ χειμώνα της ελληνικήςνοικονομίας μετά τον Β'ΠΠ.
Όπως ανακοίνωσε η Κομισιόν, ο δείκτης υποχώρησε στις 91,7 μονάδες από τις 93,5 τον Ιούνιο, με την καταναλωτική εμπιστοσύνη να επιδεινώνεται στις -70,9 μονάδες από τις -66,5. 
Πτωτικοί ήταν οι επιμέρους δείκτες για τη βιομηχανία, το εμπόριο και τις υπηρεσίες, με τις κατασκευές να βελτιώνονται ελαφρώς. 
Αντίθετα με την Ελλάδα, καλύτερη ήταν η εικόνα για το σύνολο της ευρωζώνης τον Ιούλιο, όπως αναμενόταν, χάρη στις βελτιωμένες προσδοκίες στις τέσσερις μεγαλύτερες οικονομίες της. 
Ο δείκτης οικονομικού κλίματος ανήλθε στις 92,5 μονάδες, στο υψηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2012, σύμφωνα με τις προβλέψεις της αγοράς. 
Τον προηγούμενο μήνα, ο δείκτης είχε διαμορφωθεί στις 91,3 μονάδες.

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την υποβολή του Ε9


30/07/13 - 10:33
Προθεσμία έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2013 έχουν οι φορολογούμενοι φυσικά πρόσωπα προκειμένου να υποβάλουν ηλεκτρονικά μέσω του Taxisnet τη δήλωση στοιχείων ακινήτων Ε9 έτους 2013. Για τα νομικά πρόσωπα η σχετική προθεσμία εκπνέει στις 30 Νοεμβρίου.
Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων έστειλε οδηγό για την συμπλήρωση του εντύπου Ε9 παρέχοντας απαντήσεις στις συνήθεις ερωτήσεις που υποβάλουν οι φορολογούμενοι, ενώ επισημαίνει και τα συνηθέστερα λάθη στα οποία υποπίπτουν οι φορολογούμενοι.
Σε περίπτωση προσθήκης νέου ακινήτου ή διαγραφής ακινήτου που έχει δηλωθεί σε προηγούμενες δηλώσεις Ε9 του υποχρέου, είναι απαραίτητος ο αριθμός και η ημερομηνία του συμβολαίου αγοράς ή πώλησης καθώς και το ονοματεπώνυμο του συμβολαιογράφου. Σε περίπτωση εισαγωγής κληρονομητέων ακινήτων θα πρέπει να αναγράφεται ο ΑΦΜ ή η ταυτότητα και το ονοματεπώνυμο του αποβιώσαντος καθώς και η ημερομηνία θανάτου αυτού. Αν έχει γίνει η οποιαδήποτε μεταβολή σε ακίνητο εντός του έτους 2012, θα πρέπει να αναγράφονται η ημερομηνία και ο οικείος αριθμός του παραστατικού (συμβόλαιο, άδεια οικοδομής κ.λπ.) που αποδεικνύει τη μεταβολή.
Ακολουθούν οι ερωτήσεις-απαντήσεις της ΓΓΠΣ...
Ποια φυσικά ή νομικά πρόσωπα έχουν υποχρέωση υποβολής δήλωσης στοιχείων ακινήτων έντυπο Ε9 για το έτος 2012;
Υποχρέωση για υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων Ε9 έτους 2013 έχει κάθε φυσικό πρόσωπο που εντός του έτους 2012 είχε μεταβολές στην περιουσιακή του κατάσταση. Επιπλέον, τα φυσικά πρόσωπα που την 1η Ιανουαρίου 2013 έχουν πλήρη ή ψιλή κυριότητα ή επικαρπία σε αγροτεμάχια εκτός σχεδίου πόλης ή οικισμού (2ος Πίνακας της δήλωσης στοιχείων ακινήτων), υποχρεούνται να ελέγξουν ηλεκτρονικά την περιουσιακή κατάσταση των αγροτεμαχίων αυτών και να τροποποιήσουν, συμπληρώσουν ή και διαγράψουν αυτά, έτσι ώστε ο 2ος πίνακας της δήλωσης Ε9 να απεικονίζεται ορθά.
Γιατί στην εφαρμογή υποβολής δήλωσης Ε9 δεν επιτρέπονται μεταβολές σχέσης (εισαγωγή-διαγραφή συζύγου και προστατευόμενων μελών);
Η δήλωση στοιχείων ακινήτων υποβάλλεται πλέον ατομικά από κάθε φυσικό πρόσωπο, γι αυτό και δεν επιτρέπονται μεταβολές σχέσης κατά την υποβολή δήλωσης Ε9. Οι μεταβολές σχέσης (έναρξη ή διακοπή έγγαμης σχέσης κ.λπ.) θα πρέπει να δηλώνονται οπωσδήποτε στο τμήμα μητρώου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ.
Σε ποιες περιπτώσεις η σύζυγος που δεν είναι πιστοποιημένη χρήστης των υπηρεσιών του taxisnet, μπορεί να υποβάλλει δήλωση Ε9 με τους κωδικούς πρόσβασης του Υπόχρεου;
Η σύζυγος, η οποία δεν είναι ενεργή χρήστης των υπηρεσιών του Taxisnet, υποβάλλει ηλεκτρονικά τη δήλωση στοιχείων ακινήτων της, χρησιμοποιώντας για την πρόσβαση στο Taxisnet το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης του συζύγου της, εφόσον υπάρχει έγγαμη σχέση στο υποσύστημα Taxis - Μητρώο. Από την ημερομηνία όμως που είτε η σύζυγος αποκτήσει δικούς της κωδικούς πρόσβασης, είτε δηλωθεί διακοπή ή διάσταση της έγγαμης σχέσης στο υποσύστημα Taxis - Μητρώο, δεν είναι πλέον δυνατή η υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων της με τη χρήση των κωδικών του συζύγου.
Σε ποιες περιπτώσεις προστατευόμενο ανήλικο τέκνο που δεν είναι πιστοποιημένος χρήστης των υπηρεσιών του TAXISnet, μπορεί να υποβάλλει δήλωση Ε9 με τους κωδικούς πρόσβασης του Υπόχρεου γονέα;
Όσον αφορά τη δήλωση στοιχείων ακινήτων των ανήλικων τέκνων, η δήλωση Ε9 θα υποβάλλεται στο όνομα του ανήλικου τέκνου με τους κωδικούς πρόσβασης του υπόχρεου γονέα. Σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να ακολουθείται διαδικασία πιστοποίησης νέου χρήστη στο TAXISnet.
Τα προστατευόμενα ενήλικα τέκνα μπορούν να υποβάλλουν Ε9 με τους κωδικούς πρόσβασης του Υπόχρεου γονέα;
Τα ενήλικα προστατευόμενα τέκνα σε περίπτωση που δεν έχουν δικούς τους κωδικούς πρόσβασης, θα πρέπει να πιστοποιηθούν ως χρήστες στο taxisnet και δεν μπορούν να υποβάλλουν με τους κωδικούς πρόσβασης του υπόχρεου γονέα.
Με ποιο τρόπο δίνεται η δυνατότητα υποβολής δήλωσης Ε9 όχι μόνο για τον ΑΦΜ μου αλλά και τη για τη σύζυγο μου ή και τα προστατευόμενα μέλη;
Σε κάθε περίπτωση, όποιος χρήστης με βάση τις προϋποθέσεις που περιγράφονται πιο πάνω, μπορεί να εισέλθει στην εφαρμογή όχι μόνο για τον ΑΦΜ του, αλλά και για σύζυγο ή και ανήλικα τέκνα, θα ενημερώνεται μέσω ανοίγματος σχετικής οθόνης, στην οποία θα επιλέγει για ποιο ΑΦΜ θέλει να μπει στην εφαρμογή. Εάν δεν εμφανίζεται η οθόνη αυτή, σημαίνει ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις που αναφέρονται παραπάνω και θα πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία αίτησης εγγραφής νέου χρήστη (εάν δεν έχουν κωδικούς) ή σε αίτηση επανεγγραφής (σε περίπτωση που έχουν ξεχάσει τους κωδικούς τους).
Γιατί ενώ έχω υποβάλλει χειρόγραφη ή ηλεκτρονική δήλωση σε κάποιο έτος δεν έχει συμπεριληφθεί στην περιουσιακή μου εικόνα που εμφανίζεται στην εφαρμογή για το έτος αυτό;
Αυτό συμβαίνει επειδή δεν έχει διαμορφωθεί με ασφαλή τρόπο η ορθή περιουσιακή σας κατάσταση για το έτος αυτό, με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτός ο υπολογισμός της φορολογητέας αξίας των ακινήτων σας. Για το λόγο αυτό και σας δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικά, να ελέγξετε την περιουσιακή εικόνα που σας εμφανίζουμε (από το έτος 2010 και μετά), καθώς και να προβείτε σε διορθώσεις εάν το κρίνετε απαραίτητο.
Τι κάνω όταν δε βρίσκω μέσα από τη λίστα των οδών κάποιον ή κάποιους από τους δρόμους που βρίσκεται το ακίνητο μου;
Θα πρέπει να προχωρήσετε σε εντοπισμό του ακινήτου σας μέσω εμφάνισης χάρτη, ο οποίος περιλαμβάνει τις περιοχές για τις οποίες ισχύει ο αντικειμενικός προσδιορισμός αξίας ακινήτου. Εφόσον βρείτε το οικοδομικό τετράγωνο που βρίσκεται το ακίνητο σας, το επιλέγετε. Εάν βρίσκετε το σωστό οικοδομικό τετράγωνο, αλλά η διεύθυνση της οδού που βρίσκεται το ακίνητο σας υπάρχει μέσα στο χάρτη με άλλη ονομασία από αυτή που εσείς γνωρίζετε, τότε επιλέξτε το οικοδομικό τετράγωνο αλλά όταν επιστρέψετε στη φόρμα καταχώρησης του ακινήτου στο πεδίο «Ονομασία Οδού Ακινήτου», αναγράψτε την ορθή.
Τι κάνω όταν δεν βρίσκω το ακίνητο μου μέσα στον χάρτη;
Εάν το ακίνητο σας δεν βρίσκεται στο χάρτη, ενδέχεται να βρίσκεται εκτός Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξίας Ακινήτων και πρέπει να επιλέξετε την ένδειξη «Εκτός ΑΠΑΑ». Σε κάθε περίπτωση, πριν προβείτε σε αυτή την ενέργεια πρέπει να είστε σίγουρος ότι το ακίνητο σας είναι εκτός ΑΠΑΑ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

ΔΗΜ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ: EUROBANK: ΑΓΝΟΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΣΑΣ…ΔΕΝ_ΜΠΟΡΕΙ_ΝΑ_ΚΑΝΕΙ_ΤΙΠΟΤΑ:



Σύμφωνα με το αρ.πρω.1744/22-07-2013 έγγραφο 
της Τράπεζας της Ελλάδος, η Eurobank ανήκει πλέον από τHν 30-04-2013 κατά κυριότητα στο Ταμείο Χρημ/κής Σταθερότητας (ΤΧΣ). Συνεπώς, η Eurobank δεν μπορεί να παραστεί στα δικαστήρια με την παλαιά Νομική της Μορφή ως «Εurobank AΕ», αλλά μόνο το ΤΧΣ, ως o νέος πλέον ιδιοκτήτης. Αυτό σημαίνει ότι σε δίκες για κατασχέσεις, πλειστηριασμούς κλπ. η παρουσία της Eurobank είναι άκυρη λόγω «έλλειψης ενεργητικής νομιμοποίησης» ως αποτέλεσμα «έλλειψης εννόμου συμφέροντος», διότι πλέον ο ζημιωθείς είναι το ΤΧΣ (υπό προυποθέσεις). Συναφώς, μια ένσταση έλλειψης νομίμου πληρεξουσιότητας κατά του δικηγόρου της Eurobank, τον αποβάλλει από την δίκη! (*) Περαιτέρω: Ο νέος αγοραστής της Eurobank, διαδικασία που θα χρειαστεί πλέον των δύο ετών, θα την αγοράσει ΧΩΡΙΣ τα ληξιπρόθεσμα κόκκινα δάνεια, αφού σπάσει πρώτα σε καλή και κακή τράπεζα, όπως έγινε κα με την ΑΤΕ, Proton, Ταχ. Ταμ/ριο, Millennium κλπ. Συνεπώς, τα μικρομεσαία ληξιπρόθεσμα δάνεια θα σβηστούν από τις ίδιες τις τράπεζες. ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ και ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΤΕ…δεν μπορούν να σας κάνουν τίποτα, αρκεί να βρείτε δικηγόρους με παντελόνια που να προβάλλουν τις παραπάνω απλές ενστάσεις κι επιχειρήματα.

Ή, καλύτερα, καλέστε εμένα για μάρτυρα. Δεν θέλω τίποτα…ούτε ψήφο!!...η καριέρα μου τελείωσε, πριν αρχίσει…είμαστε όμως συμπολεμιστές στα ίδια χαρακώματα και ο θάνατος του διπλανού μου είναι και δικός μου

Χρεοκοπία προτείνουν οι Financial Times.


Οικονομία
fainasda«Η χρεοκοπία του Ντιτρόιτ έρχεται μόλις λίγα χρόνια μετά από εκείνη της General Motors, της θρυλικής αυτοκινητοβιομηχανίας της Motown. Και οι δύο είναι αποτέλεσμα από σωρευμένες αποτυχίες δεκαετιών, εκ των οποίων η μεγαλύτερη ήταν η αποτυχία να συνειδητοποιήσουν έγκαιρα την πραγματικότητα.
Συμβολίζουν επίσης το μεγάλο πλεονέκτημα που έχουν οι ΗΠΑ έναντι της Ευρώπης: τη μεγαλύτερη προθυμία να εγκαταλείψουν τους στόχους που δεν έχουν πλέον καμία ελπίδα ώστε να υπάρξει χώρος ανάπτυξης για πιο επιτυχημένες δραστηριότητες. Η ικανότητα να αφήσεις καταδικασμένες επιχειρήσεις να πεθάνουν είναι ένδειξη ισχύος όχι αδυναμίας. Εάν η Ευρώπη – και ειδικότερα η ευρωζώνη – θέλει να βγει από την κρίση θα πρέπει να υιοθετήσει την αμερικανικού τύπου σκληρή αγάπη.
Είναι φυσικό να υπάρχει αναταραχή όταν καταρρέουν γίγαντες. Το παθητικό της GM αντιστοιχούσε στα 172 δισ. δολ. Η πόλη που φιλοξενούσε την έδρα της εταιρείας αντιμετωπίζει χρέη πιθανού ύψους 20 δισ. δολ., σύμφωνα με τον έκτακτο διαχειριστή που ορίστηκε για το Ντιτρόιτ, τον Κέβιν Ορ. Πολλά από αυτά αντιπροσωπεύουν χρέη προς ανθρώπους που ήταν βέβαιοι ότι οι απαιτήσεις τους θα ικανοποιηθούν. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αυτό είναι άδικο και κανείς δεν μπορεί να επιρρίψει ευθύνες στους πιστωτές που προσπαθούν να πάρουν ότι μπορούν, όπως τα συνδικάτα του Ντιτρόιτ που ζητούν από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να τους στηρίξει.
Σε μεγάλο βαθμό όμως, οι ΗΠΑ ήταν προετοιμασμένες, αν μη τι άλλο περισσότερο από ότι είναι η Ευρώπη. Δεν ήταν πάντα έτσι. Η περιβόητη φράση του Τζέραλντ Φορντ «drop dead» προς το δήμο της Νέας Υόρκης (που πραγματικά ποτέ δεν είπε) το 1975 κατέληξε σε δάνειο στήριξης. Τα τελευταία χρόνια όμως, οι ΗΠΑ έχουν οδηγήσει τράπεζες (Lehman Brothers και άλλες μικρότερες), πολλούς συστημικούς οργανισμούς (αυτοκινητοβιομηχανίες) και πολλές τοπικές κυβερνήσεις στη χρεοκοπία.
Στις ΗΠΑ όμως, η σκληρότητα συμβαδίζει με την αγάπη. Για τα αμερικανικά δεδομένα η ανάληψη ρίσκου και η αποτυχία δεν συνεπάγονται το τέλος. Θεωρείται τιμή το να μπορέσει να ξανασταθεί κάποιος στα πόδια του. Η χρεοκοπία δίνει μία νέα ευκαιρία, ενώ η αγαπημένη απάντηση, βάσει αυτής της νοοτροπίας, είναι «συνέχισε να πολεμάς». Ο αμερικανικός οικονομικός δυναμισμός οφείλει πολλά σε αυτή τη νοοτροπία που συγχωρεί την ανάληψη κινδύνου.
Οι Ευρωπαίοι βλέπουν τη χρεοκοπία πολύ πιο σκοτεινή ηθικά. Η χρεοκοπία παραδοσιακά συνδέεται με την αναξιοπιστία – μία ντροπή που πρέπει κανείς να κρύψει εγκαταλείποντας για πάντα τον επιχειρηματικό στίβο, ακόμη και εάν αυτό σημαίνει για κάποιον να εγκαταλείψει όλη του τη ζωή.
Παραδόξως, αυτή η... αλλεργία στις αποτυχίες δεν οδηγεί σε μικρότερη ανάληψη κινδύνου αλλά, σε πολιτικές που διασώζουν όσους πήραν μεγάλο ρίσκο και έχασαν. Για την Ευρώπη η ιδέα της χρεοκοπίας είναι τόσο αβάσταχτη που, στην παρούσα κρίση, προτιμά να καλύπτει τα χρέη των χρεοκοπημένων. Το αποτέλεσμα είναι να υποφέρει.
Αυτή ήταν σαφώς η περίπτωση της Ελλάδας. Οι πιστώτριες χώρες επέμεναν ότι η στήριξη ήταν μη αποδεκτή. Η σκέψη όμως, ότι ένα ευρωπαϊκό κράτος θα μπορούσε να μην πληρώσει τα χρέη του ήταν ακόμη περισσότερο μη αποδεκτή. Έτσι, τα δάνεια από την ευρωζώνη – και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο που εκφοβίστηκε για να συμμετάσχει - δαπανήθηκαν για να αναβληθεί η τελική ημέρα της κρίσης.
Το κρατικό χρέος στην Ελλάδα αναδιαρθρώθηκε – αλλά με τόση καθυστέρηση ώστε το μεγαλύτερος μέρος του πλεονεκτήματος της αναδιάρθρωσης να έχει πλέον χαθεί και με το πρόσχημα ότι η συμμετοχή ήταν εθελοντική για τους ομολογιούχους.
Το ίδιο συνέβη και με τις τράπεζες. Το 2010, η ιρλανδική κυβέρνηση έκανε ό,τι μπορούσε για να κλείσει τις τρύπες στους ισολογισμούς των τραπεζών με χρήματα των φορολογουμένων αντί να τις κηρύξει χρεοκοπημένες, να προστατεύσει τους λιανικούς καταθέτες και να αφήσει τους πιστωτές να μαζέψουν τα κομμάτια. Όταν το Δουβλίνο κατάλαβε ότι δεν είχε αρκετά δημόσια κεφάλαια για να ολοκληρώσει τη δουλειά, οι εταίροι του στην ευρωζώνη το έσυραν στο δανεισμό από τους ίδιους ώστε να συνεχιστεί η στήριξη. Η αποστροφή στην χρεοκοπία παραμόρφωσε την πολιτική προς τις τράπεζες στην Ισπανία και σε άλλες χώρες επίσης.
Η πραγματικότητα ανάγκασε τους Ευρωπαίους να αλλάξουν γνώμη, όπως συνήθως γίνεται τελικά. Στην Κύπρο, αν και τα ποσά ήταν μικρά, η προοπτική στήριξης Ρώσων καταθετών ήταν μεγάλη για να την αντέξει το στομάχι των βορειοευρωπαίων.
Ακόμη και αυτά τα μαθήματα όμως, χρειάζονται χρόνο για να αφομοιωθούν. Οι ΗΠΑ απέκτησαν την ισχύ να εκκαθαρίζουν μεγάλες τράπεζες και να επιβάλουν ζημίες στους πιστωτές το 2010. Οι περισσότερες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις δεν έχουν ακόμη περάσει αυτή την κρίσιμη νομοθεσία. Θα περάσουν χρόνια μέχρις ότου αναγκαστούν να το πράξουν από τις Βρυξέλλες, παρά το ότι το «bail in» έχει επί της αρχής συμφωνηθεί.
Είναι άγνωστο πόσα θα μπορούσε να είχε γλιτώσει η ευρωζώνη εάν είχε ασπαστεί εξ αρχής την αναδιάρθρωση του χρέους ως ρεαλιστική πολιτική. Η πολυετής αναιμική ανάπτυξη όμως, - συγκριτικά με την μέτρια αλλά αξιοπρεπή έξοδο των ΗΠΑ από την κρίση – οφείλεται εν μέρει στο πρόβλημα του χρέους που εξακολουθεί να υπάρχει στην Ευρώπη. Καθώς οι ισορροπίες χρέους στις ΗΠΑ έχουν μειωθεί σημαντικά, ο κόσμος αρχίζει και πάλι να δαπανά. Η Ευρώπη μένει πίσω από τράπεζες που προσπαθούν να ισορροπήσουν πάνω σε κεφαλαιακά μαξιλάρια που είναι πολύ λεπτά για να τις κρατήσουν – το αποτέλεσμα της άρνησης να μετατρέψουν τα δάνεια σε ίδια κεφάλαια όταν οι άλλες πηγές κεφαλαίων στερεύουν.
Η Ευρώπη μπορεί να απαντήσει ότι η χειρότερη από όλες τις χρεοκοπίες, εκείνη της Lehman, έδειξε τη ζημιά που προκάλεσε η προθυμία των ΗΠΑ να εγκαταλείψουν την τράπεζα. Το επιχείρημα είναι δίκαιο. Αμερικανοί και Ευρωπαίοι όμως, εξάγουν διαφορετικά συμπεράσματα και από αυτή την περίπτωση. Οι ΗΠΑ προσπαθούν να δώσουν ένα τέλος στη συζήτηση για τους οργανισμούς που είναι «πολύ μεγάλοι για να καταρρεύσουν». Μέχρι την περίπτωση της Κύπρου, η Ευρώπη έκανε ακριβώς το αντίθετο, αντιμετωπίζοντας ακόμη και τις μικρότερες τράπεζες με τέτοιο τρόπο λες και η πτώχευσή τους θα ήταν τόσο καταστροφική όσο και της Lehman.
Ο F Scott Fitzgerald είχε γράψει: «Κάποτε πίστευα ότι δεν έχειυπάρξει δεύτερη πράξη στη ζωή των Αμερικανών. Σίγουρα όμως, υπήρχε δεύτερη πράξη στις ημέρες άνθισης της Νέας Υόρκης». Ο Fitzgerald είχε στο νου του το κραχ του 1929 που ακολούθησε τη φρενήρη δεκαετία του '20. Η Ευρώπη πρέπει να πάρει το μάθημα που η Αμερική της έχει δείξει πολλές φορές: Επέτρεψε στην δεύτερη πράξη να πραγματοποιηθεί και τότε μπορεί να ακολουθήσει κάποια στιγμή μια τρίτη πράξη, όπως έγινε για την GM και είναι σίγουρο ότι θα γίνει για το Ντιτρόιτ».

Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

Προφυλακίστηκε ο Β.Ρέστης παρά την επιστροφή των 5,8 εκατ. ευρώ

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΥΤΗ;

26/07/13 - 19:17
Τελικά προφυλακιστέος κρίθηκε ο Βίκτωρας Ρέστης μετά την απολογία του στην ανακρίτρια, αρμόδια για θέματα διαφθοράς Ρέα Κατσίβελη παρά την διάθεση ποσού 5,8 εκατ. ευρώ, για το ποσό το οποίο κατηγορείται.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση ελήφθη καθώς ο εφοπλιστής κρίθηκε ύποπτος φυγής και τέλεσης νέων αδικημάτων αλλά και γιατί ανακριτής και εισαγγελέας έκριναν ότι το επίδικο ποσό είναι τμήμα μεγαλύτερου που ενσωμάτωσε στην περιουσία το, δηλαδή δεν κάλυπτε την ζημιά η καταβολή των 5,8 εκατ. ευρώ.
Ο Βίκτωρας Ρέστης ο οποίος συνελήφθη την Τετάρτη, απολογήθηκε την Παρασκευή για τα αδικήματα της υπεξαίρεσης και του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος, που αφορούν την εμπλοκή του σε ποσό επισφαλούς δανείου ύψους 5,8 εκατ. ευρώ που χορήγησε πριν ένα χρόνο η FBΒ, ενώπιον της ανακρίτριας, η οποία μαζί με τον εισαγγελέα αποφάσισαν για την προφυλάκισή του.
O εφοπλιστής που κατέθεσε στον εκκαθαριστή της τράπεζας το επίμαχο πόσο, πριν ξεκινήσει την απολογία του, αρνήθηκε τις πράξεις που του αποδίδονται.
Οπως τόνισε ο συνήγορός του Πέτρος Μάχας, ο εφοπλιστής τονίζει ότι ουδέποτε ιδιοποιήθηκε το επίμαχο ποσό πλην όμως το κατέθεσε για λόγους ηθικής τάξης, εκφράζοντας την επιφύλαξή του να το διεκδικήσει από τον πραγματικό δανειολήπτη. Οπως ανέφερε ο κ. Μάχας το συνολικό ποσό που κατέβαλε ο εντολέας του έφθασε με τους τόκους και τα έξοδα στα περίπου 6,2 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο εφοπλιστής δέχθηκε σωρεία ερωτήσεων από την ανακρίτρια τόσο για την επίμαχη υπόθεση όσο και για άλλες όπως για αυτήν των ανακριβών δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης και κάποιων προστίμων που είχαν επιβληθεί σε εταιρεία του.
Ο εφοπλιστής φέρεται να έδωσε λεπτομερείς απαντήσεις για όλα ενώ στο υπόμνημα που κατέθεσε προσκόμισε, σύμφωνα με τον δικηγόρο του, έγγραφα και παραστατικά που ενισχύουν τους ισχυρισμούς του.
Πάντως υπάρχουν πολλά ερωτήματα για την εξέλιξη της υπόθεσης ενός από τους πιο πλούσιους Έλληνες. Η υποθεση Ρέστη δεν έχει καμία σχέση με αυτή του Λ.Λαυρεντιάδη. Ίσως απλά ο Β.Ρέστης να ενόχλησε πολλούς και πέραν του Ατλαντικού...
Προφανώς δεν είχε "ακούσει καλά" το καμπανάκι κινδύνου που είχε κτυπήσει γι αυτόν στις ΗΠΑ. Διαβάστε τι γράφαμε στις 14/05:
"Για επιχειρηματικές κινήσεις που παραβιάζουν τις διεθνείς κυρώσεις και τις απαγορεύσεις που έχει επιβάλλει ο ΟΗΕ στην διακίνηση του ιρανικού πετρελαίου κατηγορεί τον εφοπλιστή και Βίκτωρα Ρέστη η μη κυβερνητική οργάνωση United Against Nuclear Iran με αποτέλεσμα να έχουν επιβληθεί κυρώσεις σε βάρος του από το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ, αναφέρει σε δημοσίευμά της η Wall Street Journal.
Σύμφωνα λοιπόν με την ΜΚΟ UANI έχει ήδη σταλεί επιστολή της προς τον Ρέστη στις οποίες του παρουσιάζονται αποδείξεις για «σημαντική και δυνητικά επικερδή» σχέση ανάμεσα στην FBB, της οποίας είναι πρόεδρος, τον επιχειρηματία Δημήτρη Καμπή και το υπουργείου Πετρελαίου του Ιράν. Σημειώνεται ότι πλέον η FBB τέθηκε υπό τον έλεγχο της Εθνικής Τράπεζας, λόγω αδυναμίας εύρεσης κεφαλαίων ανακεφαλαιοποίησής της.
Με βάση τα όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα, τα έγγραφα της UANI αναφέρουν πως ο κ. Ρέστης και ο κ. Καμπής συνεργάζονται με εκπροσώπους του καθεστώτος ώστε να δημιουργήσουν «πύλη» του υπουργείου Πετρελαίου του Ιράν στην Ελλάδα, με αντάλλαγμα επενδύσεις των ιρανικών αρχών στην FΒΒ οι οποίες ξεπερνούν το 1 δισ. δολάρια.
Στην επιστολή της UANI προς τον κ. Ρέστη εκφράζεται η έντονη ανησυχία για τις σχέσεις του με τον κ. Καμπή, για τον οποίο η World Street Journal υπενθυμίζει πως τον Μάρτιο του επιβλήθηκαν κυρώσεις από το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ λόγω παραβίασης του ιρανικού εμπάργκο.
Να σημειώσουμε ότι ο Β.Ρέστης, κατέχει σημαντικό ποσοστό των μετοχών του ΔΟΛ, αλλά και του "Πρώτου Θέματος", όπως και αρκετών άλλων ελληνικών ΜΜΕ.
Είναι εξαιρετικά δραστήριος, με μεγάλο στόλο πλοίων και ... εβραίος. Ασπάστηκε μάλιστα τον εβραϊσμό σε μεγάλη ηλικία. Τώρα, πως συμβαδίζει ένας εβραίος να συνεργάζεται με το Ιράν, αυτό απλά μένει να το αποδείξει η UANI.
Να σημειώσουμε ότι συχνά-πυκνά τέτοιες οργανώσεις χρησιμοποιούνται από επιχειρηματίες για να πλήξουν τους αντιπάλους τους.
Σε τελική ανάλυση είναι κοινό μυστικό ότι τάνκερ με ιρανικό πετρέλαιο "σουλατσάρουν" στο Αιγαίο. Αυτοκρατορίες έχουν κτιστεί επάνω στο λαθρεμπόριο πετρελαίου. Από την εποχή του αποκλεισμού της Ροδεσίας, μέχρι σήμερα".

Έτσι γίνεται το εμπόριο όπλων


Είναι πολύ σημαντικό για έναν αντιπρόσωπο να έχει δικούς του ανθρώπους μέσα στην επιτροπή αξιολόγησης και να μαθαίνει ανά πάσα στιγμή προς τα πού γέρνει η πλάστιγγα... Δεν είναι μόνο η υπεράσπιση του δικού του προϊόντος αλλά και η συλλογή πληροφοριών για τους αντιπάλους...
Ιδού ο σκοτεινός κόσμος της εμπορίας των όπλων! Η «Η» επιχειρεί σήμερα να ρίξει φως στις άγνωστες πτυχές και το παρασκήνιο της διεξαγωγής των στρατιωτικών προμηθειών. Πώς γίνεται η πρώτη γνωριμία των αντιπροσώπων οπλικών συστημάτων με το στράτευμα και πώς ακολουθεί η ζύμωση ώστε το προσφερόμενο υλικό να κριθεί «απολύτως απαραίτητο» για τις Ενοπλες Δυνάμεις! Ποιοι είναι οι άνθρωποι «κλειδιά» που ανοίγουν τις πόρτες στους σκοτεινούς διαδρόμους της εμπορίας των όπλων. Ποιοι, πώς και πόση μίζα παίρνουν κάτω από το τραπέζι...

Η παραπάνω πολύπλοκη και μυστηριώδης διαδικασία παρουσίασης-προώθησης και αγοροπωλησίας ενός οπλικού συστήματος χωρίζεται σε πέντε φάσεις:

Πρώτη φάση
Οι αμυντικές βιομηχανίες γνωστοποιούν μέσω του ειδικού Τύπου αλλά και των αντιπροσώπων τους σε ολόκληρο τον κόσμο κάθε νέο προϊόν που παράγουν. Το νέο προϊόν γίνεται εγκαίρως γνωστό στα Γενικά Επιτελεία και οι εδώ αντιπρόσωποι ξεκινούν τη «ζύμωση» για την προώθησή του στην ιεραρχία μέχρι να πάρει τον ειδικό χαρακτηρισμό «Απολύτως Απαραίτητο» και να μπει στη λίστα των υποψήφιων προμηθειών.

Στο επίπεδο αυτό, σημαντικό ρόλο παίζουν οι δια-προσωπικές σχέσεις που έχει αναπτύξει ο αντιπρόσωπος:


Με τους ανώτερους αξιωματικούς που υπηρετούν στις αρμόδιες διευθύνσεις προμηθειών και στην πορεία θα κληθούν να αξιολογήσουν επιχειρησιακά το προϊόν.

Με τους ανώτατους αξιωματικούς που μέσα από τα αρμόδια συμβούλια θα εισηγηθούν την εξέταση του προϊόντος.


Συγκρότηση επιτροπής για την αξιολόγηση του προϊόντος για το αν πληροί τους όρους ώστε να συμπεριληφθεί στη «σορτ λιστ» όταν προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός.

Ο αντιπρόσωπος που έχει ήδη ανοικτή γραμμή με τους ανώτερους και ανώτατους αξιωματικούς, μαθαίνει αμέσως τα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης και επιχειρεί να τα... γνωρίσει με στόχο την εξασφάλιση όσο το δυνατόν καλύτερου αποτελέσματος.

Ο αντιπρόσωπος ενδιαφέρεται για κάθε λογής αλληλογραφία που γίνεται υπηρεσιακώς και «αγοράζει» κάθε χαρτί που έχει σχέση με το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Ο τιμοκατάλογος κυμαίνεται από 50.000 έως και 5.000.000 ανάλογα με το περιεχόμενο και τη φάση του προγράμματος. Παράλληλα, ο αντιπρόσωπος διαχειρίζεται ένα ποσόν της κατασκευάστριας εταιρείας για προβολή του προϊόντος στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Τόσο για την «αγορά» εγγράφων όσο και για την προβολή του προϊόντος από τα ΜΜΕ οι εταιρείες διαθέτουν μηνιαίως ένα σεβαστό ποσόν, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου παραμένει στην τσέπη του αντιπροσώπου καθώς η συνδιαλλαγή δεν γίνεται με διαφανείς διαδικασίες (αποδείξεις & τιμολόγια)...

Ο κύκλος της πρώτης φάσης κλείνει με την ένταξη του συγκεκριμένου προϊόντος στο Πενταετές Εξοπλιστικό Πρόγραμμα του υπουργείου Αμυνας.

Δεύτερη φάση
Ξεκινάει ο αγώνας του αντιπροσώπου ώστε να συμπεριληφθεί το προϊόν στις προτεραιότητες του Γενικού Επιτελείου και να ξεκινήσει η διαδικασία αγοράς του είτε με απευθείας ανάθεση είτε με την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού. Τα μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα (άνω των 4 δισ.) για να ξεκινήσουν θέλουν την έγκριση του ΚΥΣΕΑ. Το «παιχνίδι» που παίζεται υπογείως αφορά και το μέγεθος της προμήθειας. Διότι όσο μεγαλύτερη είναι η προμήθεια τόσο μεγαλύτερο είναι και η μίζα που θα μοιραστεί στο τέλος.

Τρίτη φάση
Με το που δίνεται το «πράσινο φως» από την ηγεσία για την προκήρυξη του διαγωνισμού, το αρμόδιο επιτελείο συγκροτεί επιτροπή που θα καθορίσει τις επιχειρησιακές απαιτήσεις και θα συντάξει επισήμως τη «σορτ λιστ» των υποψήφιων εταιρειών που μπορούν να πάρουν μέρος στον διαγωνισμό.

Στη φάση αυτή, όποιος αντιπρόσωπος έχει τις καλύτερες... άκρες θα καταφέρει να «φωτογραφίσει» πιο πιστά το δικό του προϊόν μέσα από τις επιχειρησιακές απαιτήσεις που θα καθορίσει η επιτροπή, ώστε κατά την αξιολόγηση να λάβει τη μεγαλύτερη βαθμολογία...

Τα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης «στοχοποιούνται» από τους αντιπροσώπους, οι οποίοι φροντίζουν να τους προσεγγίσουν με κάθε μέσον. Πληροφορούνται στοιχεία για την οικογενειακή και οικονομική τους κατάσταση. Για τα πάθη και τις αδυναμίες που τυχόν έχουν και αναλόγως δρουν....

Πόσα και πόσα μέλη τέτοιου είδους επιτροπών δεν άλλαξαν ξαφνικά κοινωνικό στάτους; Δεν μετακόμισαν από τη δυτική όχθη του Κηφισού στα βόρεια προάστια; Είναι πολύ σημαντικό για έναν αντιπρόσωπο να έχει δικούς του ανθρώπους μέσα στην επιτροπή αξιολόγησης και να μαθαίνει ανά πάσα στιγμή προς τα πού γέρνει η πλάστιγγα... Δεν είναι μόνο η υπεράσπιση του δικού του προϊόντος αλλά και η συλλογή πληροφοριών για τους αντιπάλους. Στοιχεία που θα του φανούν πολύτιμα στην επόμενη φάση όταν κατατεθούν οι οικονομικές προσφορές στη ΓΔΕ. Το πόρισμα της επιτροπής αξιολόγησης είναι ένας από τους τρεις καθοριστικούς παράγοντες (+ οικονομική προσφορά + πολιτική βούληση) για την έκβαση ενός διαγωνισμού.

Τέταρτη φάση
Το πόρισμα της επιτροπής αξιολόγησης του Γενικού Επιτελείου διαβιβάζεται στη ΓΔΕ όπου συγκροτείται άλλη επιτροπή για να εξετάσει τις οικονομικές προσφορές. Και εδώ οι αντιπρόσωποι έχουν απλωμένα τα πλοκάμια τους. Το «μαγαζί» κάθε άλλο παρά στεγανοποιημένο είναι. Μπάζει από παντού. Εύκολα ο κάθε αντιπρόσωπος μπορεί να εξαγοράσει πληροφορίες από πολιτικούς και στρατιωτικούς υπαλλήλους. Το «παιχνίδι» παραμένει ιδιαίτερα κρίσιμο. Και η παραμικρή πληροφορία για τις οικονομικές προσφορές μπορεί να αποδειχτεί καθοριστική.

Είναι βέβαιο ότι όποιος έχει τις περισσότερες και πιο έγκυρες πληροφορίες αποκτά το τακτικό πλεονέκτημα. Η εταιρεία που είναι καλά πληροφορημένη εκ των έσω, έχει τη δυνατότητα να κάνει μεγαλύτερη έκπτωση από τους ανταγωνιστές της αλλά και διάφορους συνδυασμούς στην αποπληρωμή του προγράμματος, με αποτέλεσμα να κερδίσει το προβάδισμα...

Πέμπτη φάση
Είναι η πιο κρίσιμη και πιο σκοτεινή. Ο αντιπρόσωπος καλείται να αποδείξει στην εταιρεία πόσο ψηλά φτάνουν οι... άκρες του και τι επαφές μπορεί να έχει με την πολιτική ηγεσία που θα λάβει και την τελική απόφαση.

Η αποστολή είναι ιδιαίτερα δύσκολη. Από την πρώτη στιγμή που ξεκινάει να «τρέχει» το πρόγραμμα, ο αντιπρόσωπος αναζητεί να «πιάσει» επαφή με το στενό περιβάλλον του εκάστοτε υπουργού. Πολλές φορές ο αντιπρόσωπος δηλώνει αδυναμία και η εταιρεία αναζητεί βοήθεια από άτομα (παράγοντες ή μη) άσχετα με τον χώρο της εμπορίας όπλων, που όμως έχουν διαπροσωπικές σχέσεις με την πολιτική ηγεσία. Οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται με το αζημίωτο. Συνήθως υπογράφονται ιδιωτικά συμφωνητικά για το ποσόν που θα λάβει ο διαμεσολαβητής σε περίπτωση που κλείσει η δουλειά. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο διαμεσολαβητής ή αλλιώς «Μίστερ Πάμπερς» παραμένει άγνωστος στην αγορά. Ετσι μπορεί ο επίσημος αντιπρόσωπος να λάβει «χρυσό» μεροκάματο όταν επιτυχώς ολοκληρώνεται το πρόγραμμα, όμως τον αφρό της μίζας τον μαζεύει ο άγνωστος διαμεσολαβητής...

Οσοι εκ των υπηρεσιακών παραγόντων εργάστηκαν για την επιτυχή έκβαση του προγράμματος ικανοποιούνται συνήθως με την προκαταβολή που λαμβάνει η εταιρεία μέσα στις πρώτες σαράντα μέρες από την υπογραφή της σύμβασης. Συνήθως οι ένστολοι λαμβάνουν το 50% του ποσού που αρχικά είχαν συμφωνήσει... Δεν είναι λίγες οι φορές που αντιπρόσωποι έχουν μπει στη «μαύρη λίστα», γιατί δεν ήταν συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους !

Τα τέσσερα είδη των αντιπροσώπων

Οι αντιπρόσωποι οπλικών συστημάτων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες :


Οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται μέσω γνωστών οργανωμένων γραφείων, όπως είναι η ΑΧΟΝ (Ομιλος Θ. Λιακουνάκου ) η SΡΑCΕ (Δ. Μανωλόπουλου), η ΚΕSΤRΕL (Κομνόπουλου Τσάτσοι ), η SCΟRΡΙΟΝ (Δαφέρμος).

Οι εκπρόσωποι πολυεθνικών εταιρειών που έχουν ανοίξει παράρτημα στην Αθήνα, όπως για παράδειγμα η ΤΗΟΜSΟΝ (Λ. Ρωμάνος ), η ΕΑDS (Γ. Πατεράκης ), η Raytheon ( Π. Μπεζάς ), η Ceneral Dynamics (Α. Λέρης) , η Sikorsky (Σπ. Παπαγεωργίου)... Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες πολυεθνικές εταιρείες ανοίγουν δικά τους γραφεία στην Αθήνα. Παράλληλα απευθύνονται και στα εγχώρια γραφεία (όπως τα παραπάνω) για να προωθήσουν τις δουλειές τους.

Οι ερασιτέχνες που ενώ δραστηριοποιούνται σε άλλους επαγγελματικούς τομείς, ξαφνικά χωρίς καμιά προετοιμασία και υποδομή αναλαμβάνουν την αντιπροσωπία ενός οπλικού συστήματος. Πρόκειται για άτομα που έχουν πλήρη άγνοια των διαδικασιών και της ιδιομορφίας του χώρου, με αποτέλεσμα να κινούνται στα όρια της γραφικότητας και συνήθως χάνουν τις δουλειές.

Οι «Υαινες». Ατομα ευυπόληπτα (βιομήχανοι, εφοπλιστές, γιατροί, μηχανικοί, καλλιτέχνες, ιερείς...) υπεράνω πάσης υποψίας ότι μπορεί να εμπλέκονται στον χώρο της εμπορίας όπλων. Αναλαμβάνουν δύσκολες υποθέσεις με μοναδικό όπλο τις υψηλές γνωριμίες που διαθέτουν και την άνεση να κλείνουν τα ντιλς. Οι «Υαινες» συνήθως επηρεάζουν θετικά τις εξελίξεις και παίρνουν τη μερίδα του λέοντος από την πίτα του προγράμματος που φέρουν σε πέρας.


http://www.omhroi.gr/modules

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

Τα εκατομμύρια έρεαν...


ΕκτύπωσηΑποστολήΜέγεθος κειμένου  

Επειδή το Δημόσιο πλήρωσε 43 εκατ.ευρώ για οπλικό σύστημα που δεν παρέλαβε ποτέ - Ο ρόλος του ιδιοκτήτη της προμηθεύτριας SONAK και των πρώην γενικών διευθυντών Εξοπλισμών Βασιλάκου και Κολίρη

Ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος για μια ακόμη υπόθεση εξοπλιστικών με ζημία για το ελληνικό δημόσιο πάνω από 40 εκατ. ευρώ σε βάρος 19 συνολικά προσώπων ανάμεσα τους και ο Θωμάς Λιακουνάκος- άσκησε η Εισαγγελέας Διαφθοράς κυρία Πόπη Παπανδρέου.

Πρόκειται για την προμήθεια παρεμβολέων και 11 κέντρων ακροάσεων, σύστημα για το οποίο αν και δόθηκε προκαταβολή στην εταιρεία SONAK του Θωμά Λιακουνάκου και μάλιστα μεγαλύτερη από αυτή που ορίζει ο νόμος, εν τούτοις η Ελλάδα δεν το παρέλαβε ποτέ.

Ειδικότερα οι διώξεις αφορούν στα αδικήματα της απιστίας σε συνδυασμό με το νόμο περί καταχραστών του Δημοσίου, της ηθικής αυτουργίας και της άμεσης συνέργειας στο αδίκημα αυτό.

Οι διώξεις στρέφονται εκτός του Θ. Λιακουνάκου και κατά δύο πρώην γενικών γραμματέων του υπουργείο Εθνικής Άμυνας τον Γεώργιο Κολίρη και τον Ευάγγελο Βασιλάκο, ενός διευθυντικού στελέχους της SONAK αλλά και κατά 15 στρατιωτικών που συμμετείχαν σε επιτροπές οι οποίες εισηγήθηκαν και τις σχετικές αποφάσεις.

Το σκάνδαλο εξελίχθηκε σε βάθος χρόνου από το 2001 ως το 2009 και η υπόθεση έφθασε σε διαιτησία στην οποία κέρδισε η εταιρεία SONAK και έχασε ελληνικό δημόσιο το οποίο τώρα καλείται να πληρώσει αποζημίωση τριών εκατ. ευρώ και να επιστρέψει τις εγγυητικές επιστολές που είχε λάβει.

Οι πολιτικές ευθύνες που αγγίζουν κάποιους εκ των υπουργών Άμυνας του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ της περιόδου 2001 ως 2009 δεν μπορούν να ελέγχουν από τις ελεγκτικές αρχές διότι είναι παραγραμμένες.

Η διερεύνηση της συγκεκριμένης υπόθεσης είχε ξεκινήσει το 2012 με παραγγελία της τότε προϊσταμένης της εισαγγελίας πρωτοδικών της Αθήνας κ. Ελένης Ράικου.

Αφορμή αποτέλεσαν δημοσιεύματα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα».
Όπως έγραφε το ΘΕΜΑ στις 26 Μαϊου του 2013 σε ρεπορτάζ του Μάκη Πολλάτου, 
«Πληρώσαμε 43 εκατ. ευρώ για οπλικό σύστημα που δεν πήραμε».

Γίνεται το ελληνικό δημόσιο να πληρώσει σε μια εταιρεία περισσότερα από 43.000.000 ευρώ για αγορά «συστημάτων υψηλής τεχνολογίας» και να μην έχει παραλάβει ούτε μια... βίδα;
Είναι δυνατόν η υπόθεση αυτή να έχει διαρκέσει δώδεκα ολόκληρα χρόνια και ουδείς εκ των εντεταλμένων κρατικών λειτουργών που χειρίστηκαν τη σύμβαση να μην έχει φροντίσει ώστε να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του δημοσίου;
Γίνεται άνθρωποι που προσπαθούν να εμφανιστούν σαν άγρυπνοι υπερασπιστές του κρατικού χρήματος να έχουν προβεί σε ενέργειες που έχουν ζημιώσει το δημόσιο χωρίς να έχουν υποστεί τις συνέπειες του νόμου; Κι όμως γίνεται...
Η υπόθεση της προμήθειας συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου στον Ελληνικό Στρατό είναι ίσως εξωφρενική. Η σύμβαση για την παραλαβή δεκαοκτώ παρεμβολέων και έντεκα κέντρων ακροάσεως μεταξύ του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της κατασκευάστριας εταιρείας SONAK (πρόκειται για θυγατρική της AXON Ανώνυμης Εταιρείας Συμμετοχών συμφερόντων του κ. Θωμά Λιακουνάκου) υπεγράφη το 2001 όταν υπουργός ήταν ο κ. Άκης Τσοχατζόπουλος.

Η σύμβαση 19/10/2001 που συνομολογήθηκε μεταξύ του Δημοσίου και της εταιρείας SONAK του κ. Λιακουνάκου δημιουργούσε στον αγοραστή την υποχρέωση να καταβάλει πολύ υψηλές προκαταβολές στον κατασκευαστή.
Κάπως έτσι φτάσαμε στο 2005, όταν έπειτα από δοκιμές καταγράφηκαν συγκεκριμένα προβλήματα και το Γενικό Επιτελείο Στρατού αποφάσισε ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που είχαν τεθεί κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού αφού σε όλες τις δοκιμές τα συστήματα απέτυχαν. Η εταιρεία από την πλευρά της υποστήριζε πως οι δοκιμές ήταν επιτυχείς και αξιολογήθηκαν σαν αποτυχημένες εκ παραδρομής...

Στις αρχές του 2006 δημιουργήθηκε νέα επιτροπή με αποστολή την επίλυση της εκκρεμότητας, όμως τον Αύγουστο του 2006, λίγο πριν ολοκληρωθούν οι συζητήσεις μεταξύ της πλευράς του Δημοσίου και της SONAK, ο τότε γενικός διευθυντής αμυντικών εξοπλισμών Ευάγγελος Βασιλάκος αποφάσισε τη διάλυση της επιτροπής, παρ’ ότι ο πρόεδρός της ενημέρωσε ότι οι διαπραγματεύσεις είχαν ολοκληρωθεί με τρόπο που διασφαλιζόταν το δημόσιο συμφέρον.
Μέχρι τη διαπίστωση των προβλημάτων στα κέντρα ακροάσεως και στους παρεμβολείς του συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου, η εταιρεία SONAK του κ. Λιακουνάκου είχε εισπράξει 34.516.000 ευρώ. Το ποσό αυτό, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΔΣ της κατασκευάστριας εταιρείας, είναι το 50% της συνολικής αξίας της αρχικής σύμβασης (μετά την αφαίρεση των νόμιμων κρατήσεων).

Με απλά λόγια, η σύμβαση που είχε υπογραφεί το 2001 επί υπουργίας του κ. Τσοχατζόπουλου προέβλεπε ότι η εταιρεία του κ. Λιακουνάκου θα εισπράξει το 50% της συνολικής αξίας του προγράμματος προτού καν διαπιστωθεί ότι το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου καλύπτει τις τεχνικές προδιαγραφές που είχαν τεθεί από το ΓΕΣ! Έτσι οι προμηθευτές ενός συστήματος που ουδέποτε εντάχθηκε στο οπλοστάσιο του ελληνικού Στρατού εισέπραξαν 34.000.000 ευρώ από το υστέρημα των Ελλήνων φορολογουμένων χωρίς να παραδώσουν ούτε... κλειδάριθμους! 
Και σαν να μην έφτανε αυτό, το Νοέμβριο του 2007 η SONAK κατέθεσε αίτηση προσφυγής κατά του ελληνικού Δημοσίου προσφεύγοντας στη διαιτησία.

Το Διαιτητικό Δικαστήριο συνεδρίασε για πρώτη φορά στις 2 Ιουνίου του 2009 και τον Οκτώβριο του 2012 αποφάσισε να κάνει δεκτή κατά πλειοψηφία την αίτηση της SONAK ενώ παράλληλα απέρριψε την ανταγωγή του Δημοσίου που αξίωνε χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης από την ιδιωτική εταιρεία που ουδέποτε παρέδωσε στο Στρατό το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου.
Σύμφωνα με την ετήσια οικονομική έκθεση της AXON Ανώνυμης Εταιρείας, μητρικής της SONAK, «από την τελεσιδικία της υπόθεσης προέκυψε κέρδος για τη θυγατρική συνολικού ποσού 8.706.000 ευρώ».

Με απλά λόγια, η SONAK του κ. Λιακουνάκου εισέπραξε από το Δημόσιο το συνολικό ποσό των 43.222.000 ευρώ χωρίς να παραδώσει ούτε βίδα! Αν μη τι άλλο, η συμφωνία που υπεγράφη το 2001 για την κατασκευή «συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου» απεδείχθη ιδιαιτέρως επωφελής για την ιδιωτική εταιρεία και απολύτως ζημιογόνα για το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το ελληνικό Δημόσιο.

Η υπόθεση του συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου είναι μοναδική.
Πέρα από τις εξωφρενικές υπερτιμολογήσεις οπλικών συστημάτων, τις μίζες, την αγορά άχρηστων συστημάτων που υπολειτουργούν ή δεν εντάχθηκαν ποτέ στο οπλοστάσιο των ενόπλων δυνάμεων και την ανάπτυξη νέων όπλων (πρακτική που ακολουθούν χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ρωσία, η Γαλλία και η Γερμανία), υπάρχει και μία νέα κατηγορία: της πληρωμής δεκάδων εκατομμυρίων για οπλικά συστήματα που δεν παραδίδονται καν στις ένοπλες δυνάμεις. Σαν να μεταφέρονται χρήματα απ' ευθείας από τα κρατικά ταμεία στο χρηματοκιβώτιο μιας ιδιωτικής εταιρείας.

Το σκάνδαλο του συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου βρίσκεται στο μικροσκόπιο της ελληνικής δικαιοσύνης. Όπως πληροφορείται το ΘΕΜΑ, οι εισαγγελείς ερευνούν αν με τους χειρισμούς τους κάποια στελέχη του υπουργείου Άμυνας ζημίωσαν το ελληνικό κράτος. Στο επίκεντρο βρίσκονται οι πράξεις και οι πιθανές παραλείψεις κ. Ευάγγελου Βασιλάκου ο οποίος ήταν γενικός διευθυντής εξοπλισμών μέχρι το 2010 και διέλυσε την επιτροπή διαπραγματεύσεων με τη SONAK. Στο σκέλος που αφορά την σκοπιμότητα της προμήθειας, επισημαίνεται ότι εκκρεμεί από τον Αύγουστο του 2006 επίσημο αίτημα των τότε υφυπουργών Άμυνας Βασίλη Μιχαλολιάκου και Ιωάννη Λαμπρόπουλου προς τις εισαγγελικές αρχές για ποινική αξιολόγηση της προμήθειας που αποφασίστηκε το 2001 από τον κ. Τσοχατζόπουλο. 

Οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών για το πως θα αναγνωρίσετε συμπεριφορές ύποπτες για ξέπλυμα χρήματος.

Κατεπείγουσα εγκύκλιος για το ξέπλυμα χρήματος



ΕκτύπωσηΑποστολήΜέγεθος κειμένου  

Οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών για το πως θα αναγνωρίσετε συμπεριφορές ύποπτες για ξέπλυμα χρήματος, με μερικές όμως εξ αυτών να είναι λίγο υπερβολικές και παραπλανητικές

Κατεπείγουσα εγκύκλιο στην οποία απαριθμεί περιπτώσεις συναλλαγών που είναι πιθανό να σχετίζονται με το ξέπλυμα χρήματος, τη φοροδιαφυγή ή ακόμα και χρηματοδότηση της τρομοκρατίας απέστειλε σε 12 κατηγορίες επιχειρηματιών το υπουργείο Οικονομικών. Οι κατηγορίες στις οποίες απευθύνεται η εγκύκλιος είναι εταιρείες κεφαλαίου επιχειρηματικών συμμετοχών, εταιρείες παροχής επιχειρηματικού κεφαλαίου, φορολογικούς ή φοροτεχνικούς συμβούλους, εταιρείες παροχής φορολογικών ή φοροτεχνικών συμβουλών, λογιστές που δεν συνδέονται με σχέση εξηρτημένης εργασίας, ιδιώτες ελεγκτές, κτηματομεσίτες, κτηματομεσιτικές εταιρείες, οίκους δημοπρασίας, εμπόρους αγαθών μεγάλης αξίας, εκπλειστηριαστές και ενεχυροδανειστές.

Όπως αναφέρει η «Ημερησία», οι κυριότερες συναλλαγές ή δραστηριότητες ή συμπεριφορές πελατών, που πρέπει να θεωρούνται ως ασυνήθεις και ύποπτες για τη διάπραξη αδικημάτων νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες είναι:

1. Απροθυμία πελάτη να προσκομίσει κατά τη σύναψη της συναλλαγής τα προβλεπόμενα έγγραφα επαλήθευσης της ταυτότητάς του ή προσκόμιση εγγράφων αμφιβόλου γνησιότητας ή παροχή ανακριβών πληροφοριών.

2. Εκπρόσωπος νομικού προσώπου που επιχειρεί να πραγματοποιήσει συναλλαγή για λογαριασμό του νομικού προσώπου, αρνείται να δώσει τα προβλεπόμενα έγγραφα πιστοποίησης και επαλήθευσης της ταυτότητας του νομικού προσώπου.

3. Επιμονή του πελάτη για διενέργεια και πληρωμή σε μετρητά συναλλαγών μεγάλης αξίας (ιδίως άνω των 15.000 ευρώ).

4. Υπάρχουν πληροφορίες από εξωτερική πηγή (τοπική κοινωνία, ΜΜΕ, κ.λπ.) ότι πελάτης εμπλέκεται σε δραστηριότητες που πιθανώς συνδέονται με φοροδιαφυγή ή ότι διάγει πολυτελή βίο.

5. Διενεργούνται συχνές ή σημαντικού ύψους συναλλαγές επί αγαθών μεγάλης αξίας οι οποίες δεν είναι συμβατές με το συνήθη τρόπο συναλλακτικής δραστηριότητας.

6. Χρησιμοποιείται προσωπικός λογαριασμός του ιδιοκτήτη ή του υπαλλήλου εταιρείας, αντί του εταιρικού λογαριασμού, για τη διενέργεια συναλλαγών της εταιρείας, με σκοπό την απόκρυψη πωλήσεων ή άλλων εταιρικών γεγονότων.

7. Πραγματοποιούνται αγορές αγαθών μεγάλης αξίας, όπως σκαφών αναψυχής, πολυτελών αυτοκινήτων ή έργων τέχνης, από πρόσωπα εγκατεστημένα σε περιοχή εξωχώριων δραστηριοτήτων ή χώρα χαμηλής φορολογίας, των οποίων ο πραγματικός δικαιούχος είναι φυσικό πρόσωπο με δηλούμενο εισόδημα (βάσει εκκαθαριστικού σημειώματος) που δεν δικαιολογεί τις αγορές αυτές.

8. Δικηγόρος φέρεται να χρησιμοποιεί προσωπικούς του λογαριασμούς για συναλλαγές φυσικών ή νομικών προσώπων που εκπροσωπεί.

9. Ασυνήθης νευρικότητα στη συμπεριφορά προσώπων κατά τη διεξαγωγή συναλλαγής.

10. Μη επίδειξη εύλογου ενδιαφέροντος από τον πελάτη για τους κινδύνους ή τους οικονομικούς όρους της συναλλαγής.

11. Άρνηση του πελάτη να έχει προσωπικές επαφές με την επιχείρηση.

12. Επαναλαμβανόμενες όμοιες συναλλαγές για ποσά λίγο κάτω από το ελάχιστο όριο, για το οποίο απαιτείται εφαρμογή μέτρων δέουσας επιμέλειας (15.000 ευρώ).

13. Συχνή αλλαγή διεύθυνσης του πελάτη που δεν δικαιολογείται από την επαγγελματική του δραστηριότητα.

14. Περιπτώσεις πελατών, των οποίων αλλάζει συνεχώς η εμφάνισή και η συμπεριφορά, υποδηλώνοντας αλλαγή του βιοτικού τους επιπέδου.

15. Το τηλέφωνο του σπιτιού ή της επιχείρησης του πελάτη είναι απενεργοποιημένο.

16. Η ύπαρξη υπόνοιας ή η διαπίστωση ίδρυσης εικονικών επιχειρήσεων από τον πελάτη.

17. Αγοραπωλησία ακινήτου εμφανίζεται να έχει πραγματοποιηθεί χωρίς να έχει τηρηθεί ο απαιτούμενος από το νόμο τύπος, π.χ. με ιδιωτικό συμφωνητικό.

18. Από τα στοιχεία του ακινήτου που αναφέρονται στο συμβόλαιο μεταβίβασης προκύπτει ότι το ακίνητο έχει περιέλθει στην κυριότητα του πωλητή πολύ πρόσφατα (διαδοχικές αγοραπωλησίες ακινήτων).



Σύμφωνα με την εγκύκλιο αντίστοιχα σημάδια υπάρχουν και στις περιπτώσεις υπαλλήλων. Οι ενδεικτικές περιπτώσεις συμπεριφοράς υπαλλήλων υπόχρεων προσώπων που μπορεί να θεωρηθούν ως ύποπτες για πρόθεση νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες είναι οι ακόλουθες:

1. Ο υπάλληλος κάνει σπάταλο τρόπο ζωής που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από τον μισθό του.

2. Ο υπάλληλος παραλείπει να συμμορφωθεί με αναγνωρισμένες πολιτικές, διαδικασίες και μεθόδους.

3. Ο υπάλληλος είναι απρόθυμος να πάρει άδεια.

4. Αλλαγές στην απόδοση ή στον τρόπο συμπεριφοράς του υπαλλήλου.

5. Υπάλληλος διατηρεί κοινωνικές σχέσεις πέραν του συνήθους με πελάτες της εταιρείας.