EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Τρίτη, 20 Μαρτίου 2012 - 10:51
Της Δήμητρας Καδδά
Αν έχετε μία οικονομική διαφορά με το ελληνικό δημόσιο ή με τη διοίκηση άλλου κράτους της ΕΕ, μπορείτε να διεκδικήσετε το δίκαιό σας. Μπορείτε ατελώς να απευθυνθείτε στο Συνήγορο του Πολίτη ή στο δίκτυο SOLVIT της Κομισιόν.
Αν έχετε υποβάλλει ένσταση εναντίον απόφασης Ασφαλιστικού Ταμείου ή του ΟΑΕΔ, θεωρείτε λανθασμένη απόφαση εφορίας ή κάποιας ΔΕΚΟ, είχατε πρόβλημα περίθαλψης σε δημόσιο νοσοκομείο, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Συνήγορο του Πολίτη.
Αν πάλι είστε επιχειρηματίας που έχει πρόβλημα συνεργασίας με αρχές της Ε.Ε. ή δεν μπορεί να λάβει κοινοτική χρηματοδότηση που θεωρεί ότι δικαιούται ή δυσκολεύεται να αναγνωρίσει ευρεσιτεχνία, ασφαλιστικά δικαιώματα ή πτυχίο, ή πολίτης που δεν μπορεί να μετεκπαιδευθεί ή να λάβει περίθαλψη, απευθυνθείτε στο SOLVIT.
- Το SOLVIT ασχολείται με προβλήματα διασυνοριακής διάστασης τα οποία οφείλονται σε κακή εφαρμογή της νομοθεσίας της Ε.Ε. από τις δημόσιες αρχές των κρατών μελών. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθυνθεί στο SOLVIT παράλληλα με την άσκηση των δικαιωμάτων του (π.χ. προσφυγής κατά διοικητικής απόφασης) που προβλέπει ο νόμος κάθε κράτους.
Οι υπηρεσίες παρέχονται δωρεάν. Χειρίζεται υποθέσεις που υποβάλλονται από πολίτες ή επιχειρήσεις ή από μεσάζοντες που ενεργούν για λογαριασμό τους. Το SOLVIT επισημαίνει στους ενδιαφερόμενους ότι μπορούν να απευθυνθούν άμεσα και δωρεάν στο δίκτυο.
Πρόκειται για ένα δίκτυο on-line επίλυσης προβλημάτων που ανακύπτουν από την κακή εφαρμογή της νομοθεσίας. Είναι σε λειτουργία από τον Ιούλιο του 2002. Την ευθύνη λειτουργίας έχουν τα κράτη, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέχει τα τεχνικά μέσα και βοήθεια για επιτάχυνση της επίλυσης προβλημάτων.
Τα πιο πολλά προβλήματα αφορούν την εξασφάλιση άδειας παραμονής, την άρνηση αναγνώρισης διπλώματος ή επαγγελματικών προσόντων, εργασιακά δικαιώματα, κοινωνική ασφάλιση, φόρους εισοδήματος ή εμπόδια σε επιχειρήσεις.
Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει μια υπόθεση στο SOLVIT και σε μία εβδομάδα θα ενημερωθεί αν το δίκτυο θα την αναλάβει ή όχι (με βάση το αν είναι καλά τεκμηριωμένη και υπάρχουν βάσιμες προοπτικές ότι μπορεί η λύση να είναι εφαρμόσιμη). Η προθεσμία για ανεύρεση λύσης είναι 10 εβδομάδες. Επικοινωνία: Υπουργείο Οικονομικών, Νίκης 5-7 Αθήνα, τηλ 210 3332462, φαξ 210 3332760,A.Giannakopoulos@mnec.gr, Theodore.Koutsis@mnec.gr.
- Ο Συνήγορος του Πολίτη μεσολαβεί σε υποθέσεις οικονομικών δραστηριοτήτων και διοικητικών διαδικασιών στους ακόλουθους τομείς: τοπική αυτοδιοίκηση, επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας (ΔΕΚΟ), αγροτική πολιτική (γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία), επαγγελματική κατάρτιση και επιμόρφωση, εργασία και απασχόληση, μεταφορές, επικοινωνίες και ταχυδρομεία, κρατικές προμήθειες και δημόσιες συμβάσεις, προσλήψεις (εκτός διαδικασίας ΑΣΕΠ) στο δημόσιο και στην εκπαίδευση, φορολογία και τελωνεία, προσυμβατική, συμβατική και εξωσυμβατική, αντικειμενική ευθύνη του Δημοσίου, απαλλοτριώσεις, οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών.
Εξετάζει φαινόμενα κακοδιοίκησης και παραβίασης δικαιωμάτων, όπως χαμηλή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών, μη επαρκή πληροφόρηση, κακή επικοινωνία και πλημμελή εξυπηρέτηση, προβλήματα οργάνωσης και εφαρμογής των διοικητικών διαδικασιών. Μεγάλος αριθμός υποθέσεων αφορά μη απάντηση ή καθυστέρηση απάντησης σε αιτήσεις πολιτών, καθώς και ελλιπή ή πλημμελή αιτιολόγηση των πράξεων της διοίκησης.
Είναι ανεξάρτητη αρχή. Ο πολίτης, προτού καταφύγει στον Συνήγορο, θα πρέπει να έχει έλθει σε επαφή με τη δημόσια υπηρεσία με την οποία σχετίζεται η υπόθεσή του. Εφόσον δεν βρεθεί λύση μπορεί να καταθέσει αναφορά στον Συνήγορο (διεύθυνση Χατζηγιάννη Μέξη 5, από τις 8:30 το πρωί έως τις 2:00 το μεσημέρι, από τη Δευτέρα έως την Παρασκευή. Αναφορές μπορούν να υποβληθούν επίσης ταχυδρομικώς και με fax : 210 7292129)
Αν έχετε μία οικονομική διαφορά με το ελληνικό δημόσιο ή με τη διοίκηση άλλου κράτους της ΕΕ, μπορείτε να διεκδικήσετε το δίκαιό σας. Μπορείτε ατελώς να απευθυνθείτε στο Συνήγορο του Πολίτη ή στο δίκτυο SOLVIT της Κομισιόν.
Αν έχετε υποβάλλει ένσταση εναντίον απόφασης Ασφαλιστικού Ταμείου ή του ΟΑΕΔ, θεωρείτε λανθασμένη απόφαση εφορίας ή κάποιας ΔΕΚΟ, είχατε πρόβλημα περίθαλψης σε δημόσιο νοσοκομείο, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Συνήγορο του Πολίτη.
Αν πάλι είστε επιχειρηματίας που έχει πρόβλημα συνεργασίας με αρχές της Ε.Ε. ή δεν μπορεί να λάβει κοινοτική χρηματοδότηση που θεωρεί ότι δικαιούται ή δυσκολεύεται να αναγνωρίσει ευρεσιτεχνία, ασφαλιστικά δικαιώματα ή πτυχίο, ή πολίτης που δεν μπορεί να μετεκπαιδευθεί ή να λάβει περίθαλψη, απευθυνθείτε στο SOLVIT.
- Το SOLVIT ασχολείται με προβλήματα διασυνοριακής διάστασης τα οποία οφείλονται σε κακή εφαρμογή της νομοθεσίας της Ε.Ε. από τις δημόσιες αρχές των κρατών μελών. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθυνθεί στο SOLVIT παράλληλα με την άσκηση των δικαιωμάτων του (π.χ. προσφυγής κατά διοικητικής απόφασης) που προβλέπει ο νόμος κάθε κράτους.
Οι υπηρεσίες παρέχονται δωρεάν. Χειρίζεται υποθέσεις που υποβάλλονται από πολίτες ή επιχειρήσεις ή από μεσάζοντες που ενεργούν για λογαριασμό τους. Το SOLVIT επισημαίνει στους ενδιαφερόμενους ότι μπορούν να απευθυνθούν άμεσα και δωρεάν στο δίκτυο.
Πρόκειται για ένα δίκτυο on-line επίλυσης προβλημάτων που ανακύπτουν από την κακή εφαρμογή της νομοθεσίας. Είναι σε λειτουργία από τον Ιούλιο του 2002. Την ευθύνη λειτουργίας έχουν τα κράτη, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέχει τα τεχνικά μέσα και βοήθεια για επιτάχυνση της επίλυσης προβλημάτων.
Τα πιο πολλά προβλήματα αφορούν την εξασφάλιση άδειας παραμονής, την άρνηση αναγνώρισης διπλώματος ή επαγγελματικών προσόντων, εργασιακά δικαιώματα, κοινωνική ασφάλιση, φόρους εισοδήματος ή εμπόδια σε επιχειρήσεις.
Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει μια υπόθεση στο SOLVIT και σε μία εβδομάδα θα ενημερωθεί αν το δίκτυο θα την αναλάβει ή όχι (με βάση το αν είναι καλά τεκμηριωμένη και υπάρχουν βάσιμες προοπτικές ότι μπορεί η λύση να είναι εφαρμόσιμη). Η προθεσμία για ανεύρεση λύσης είναι 10 εβδομάδες. Επικοινωνία: Υπουργείο Οικονομικών, Νίκης 5-7 Αθήνα, τηλ 210 3332462, φαξ 210 3332760,A.Giannakopoulos@mnec.gr, Theodore.Koutsis@mnec.gr.
- Ο Συνήγορος του Πολίτη μεσολαβεί σε υποθέσεις οικονομικών δραστηριοτήτων και διοικητικών διαδικασιών στους ακόλουθους τομείς: τοπική αυτοδιοίκηση, επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας (ΔΕΚΟ), αγροτική πολιτική (γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία), επαγγελματική κατάρτιση και επιμόρφωση, εργασία και απασχόληση, μεταφορές, επικοινωνίες και ταχυδρομεία, κρατικές προμήθειες και δημόσιες συμβάσεις, προσλήψεις (εκτός διαδικασίας ΑΣΕΠ) στο δημόσιο και στην εκπαίδευση, φορολογία και τελωνεία, προσυμβατική, συμβατική και εξωσυμβατική, αντικειμενική ευθύνη του Δημοσίου, απαλλοτριώσεις, οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών.
Εξετάζει φαινόμενα κακοδιοίκησης και παραβίασης δικαιωμάτων, όπως χαμηλή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών, μη επαρκή πληροφόρηση, κακή επικοινωνία και πλημμελή εξυπηρέτηση, προβλήματα οργάνωσης και εφαρμογής των διοικητικών διαδικασιών. Μεγάλος αριθμός υποθέσεων αφορά μη απάντηση ή καθυστέρηση απάντησης σε αιτήσεις πολιτών, καθώς και ελλιπή ή πλημμελή αιτιολόγηση των πράξεων της διοίκησης.
Είναι ανεξάρτητη αρχή. Ο πολίτης, προτού καταφύγει στον Συνήγορο, θα πρέπει να έχει έλθει σε επαφή με τη δημόσια υπηρεσία με την οποία σχετίζεται η υπόθεσή του. Εφόσον δεν βρεθεί λύση μπορεί να καταθέσει αναφορά στον Συνήγορο (διεύθυνση Χατζηγιάννη Μέξη 5, από τις 8:30 το πρωί έως τις 2:00 το μεσημέρι, από τη Δευτέρα έως την Παρασκευή. Αναφορές μπορούν να υποβληθούν επίσης ταχυδρομικώς και με fax : 210 7292129)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου