Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας για τη μετατροπή συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά (27/10/2010 14:55)
Στιγμές από το μέλλον έζησαν όλοι όσοι συμμετείχαν στην παρουσίαση των πρώτων αποτελεσμάτων του ερευνητικού έργου για την ολιστική μετατροπή των συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά και στη βιώσιμη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από το νερό. Το πρόγραμμα αυτό πραγματοποιείται από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, σε συνεργασία με τη Νομαρχία Αθηνών, η οποία το έχει χρηματοδοτήσει με το ποσό των 672.682,93 ευρώ.
Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Ζάππειο από τον Επιστημονικό Υπεύθυνο του Ερευνητικού - Αναπτυξιακού Έργου «Μετατροπή Συμβατικών Αυτοκινήτων σε Ηλεκτρικά», με διακριτικό τίτλο City Battery Electric Car (CiBEC), κ. Ευάγγελο Χριστοφόρου, Αν. Καθ. ΕΜΠ και το Νομάρχη Αθηνών, κ. Γιάννη Σγουρό. Ο Νομάρχης Αθηνών, κατά τη σύντομη ομιλία του, τόνισε:«Σήμερα, παρουσιάζουμε τα πρώτα αποτελέσματα του ερευνητικού έργου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που χρηματοδοτείται από τη Νομαρχία Αθηνών και αφορά στην ολιστική μετατροπή συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά και στη βιώσιμη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από το νερό. Ως Νομαρχία Αθηνών, όλα αυτά τα χρόνια, συνεργαστήκαμε σε αρκετές δράσεις, τόσο με το Πανεπιστήμιο Αθηνών, όσο και με το Πολυτεχνείο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ενισχύσαμε την προσπάθεια μιας ερευνητικής ομάδας, στην οποία εκτός από τον επικεφαλής της, Αναπληρωτή Καθηγητή κ. Βαγγέλη Χριστοφόρου, συμμετέχουν τα νέα παιδιά, οι φοιτητές δηλαδή και μάλιστα όπως μου αποκάλυψαν, η αρχική σύλληψη είναι ενός φοιτητή που ονομάζεται Θανάσης Δέτσης.
Αυτή η προσπάθεια είναι το πρόσωπο μιας άλλης Ελλάδας, μιας Ελλάδας που θέλουμε να ενισχύει την καινοτομία, την έρευνα, το επιστημονικό ανθρώπινο δυναμικό, τους νέους ανθρώπους και τέλος το αποτέλεσμα που παράγεται να είναι προς όφελος του πολίτη. Μετά την παράδοση του έργου τους επόμενους μήνες, η Περιφέρεια Αττικής, που θα διαδεχθεί τη Νομαρχία Αθηνών, έχει την ευχέρεια, όπως αποφασίσαμε, να δημιουργήσει το Φορέα Μετατροπών, ώστε από τον Ιανουάριο του 2012 οι Έλληνες πολίτες να μπορούν να μετατρέψουν τα συμβατικά τους αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά. Ο φορέας αυτός της Περιφέρειας θα έχει έσοδα, γιατί θα διαχειρίζεται τα απόβλητα του συμβατικού αυτοκινήτου, όπως ο χάλυβας και το αλουμίνιο του κινητήρα, ο χαλκός των καλωδιώσεων, η πλατίνα των καταλυτών, ο εγκέφαλος και οι αισθητήρες κλπ.
Η ολιστική μετατροπή συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά έχει μόνο θετικές επιπτώσεις:
- Ελαχιστοποιημένο κόστος μετακίνησης. Προβλέπεται ότι το κόστος χρήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με πρόβλεψη χρήσης δεκαετίας, θα είναι μικρότερο από 1 € ανά 100 km, συμπεριλαμβανομένου του κόστους μετατροπής και συντήρησης, χωρίς την παραμικρή μόλυνση του περιβάλλοντος. Ταυτόχρονα, είναι δυνατή η πολιτική επιβράβευσης της ηλεκτρικής κίνησης με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο και ελεύθερη στάθμευση, την οποία θα διεκδικήσουμε να νομοθετηθεί από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών
Ανάπτυξη νέων θέσεων εργασίας υψηλών τεχνικών απαιτήσεων με την ίδρυση του φορέα μετατροπών, με ταυτόχρονη σημαντική αναβάθμιση του ρόλου της Περιφέρειας στον τομέα των μεταφορών. Ο φορέας αυτός είναι εξ’ αντικειμένου βιώσιμος με δυνατότητες σοβαρής συμμετοχής στην αύξηση του ΑΕΠ
Μείωση των εξόδων των ελληνικών νοικοκυριών και φυσικά τη δημιουργία προϋποθέσεων για εξαγωγή αυτής της τεχνογνωσίας σε άλλες χώρες
Κλείνοντας, θέλω να αναφερθώ σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό θέμα, αυτό της οικολογικής διάστασης αυτής της καινοτομίας:
Μηδενική ρύπανση
Μη χρήση ορυκτών καυσίμων
Μη επιβάρυνση του ηλεκτρικού δικτύου
Δυνατότητα τροφοδοσίας του εθνικού ηλεκτρικού δικτύου και εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας
Όλο αυτό το εγχείρημα πιστεύω ότι αποδεικνύει τις δυνατότητες που έχουμε ως χώρα και ως Έλληνες, όταν δουλεύουμε με σύστημα και σχέδιο».
Σύστημα επιτήρησης της κυκλοφορίας
Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Ε.Μ.Π., κ. Ευάγγελος Χριστοφόρου, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων: «Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο έχει μια μακρά παράδοση στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με σχεδιάσεις, κατασκευές και αποτελέσματα που έχουν καταγραφεί στο διεθνή και εθνικό επιστημονικό Τύπο. Το έργο που συζητάμε σήμερα είναι ποιοτικά διαφορετικό από τα προηγούμενα και αφορά στην ολιστική μετατροπή των συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά. Όλη η τεχνολογία που αναπτύσσεται, μπορεί να υλοποιηθεί μαζικά, με την ανάπτυξη του Φορέα Μετατροπών, ένα νομικό πρόσωπο υπό την αιγίδα της Νομαρχίας Αθηνών, σήμερα και της Περιφέρειας Αττικής αύριο, που θα είναι υπεύθυνος για τη μετατροπή των αυτοκινήτων και την αδειοδότηση - επιτήρηση των κέντρων μετατροπής, τη διαχείριση των αποβλήτων του συμβατικού αυτοκινήτου και τέλος τη διαχείριση - παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από νερό.
Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι η ομάδα έργου του ΕΜΠ, έχει σχεδιάσει ένα σύστημα επιτήρησης της κυκλοφορίας, το οποίο στη μορφή ενός μικρού υπολογιστή που αύριο μπορεί να αποτελεί και μέρος της κονσόλας του αυτοκινήτου, πληροφορεί για τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης στην πόλη, τη θέση και την αλλαγή θέσης του οχήματος, καθώς επίσης και ηλεκτρονική πινακίδα κυκλοφορίας, στην οποία αποθηκεύονται ηλεκτρονικά, όλα τα στοιχεία του οχήματος (π.χ. ασφάλιστρα κλπ)».
Λίγα λόγια για το ερευνητικό έργο CiBEC:
Το ερευνητικό αυτό έργο βασίζεται σε μια καινοτόμο μέθοδο ταχείας παραγωγής υδρογόνου και ηλεκτρικής ενέργειας από το πόσιμο, μη πόσιμο και θαλασσινό νερό.Το κόστος μετατροπής - για αυτοκίνητα μικρού κυβισμού - προβλέπεται στα 5.000 € - 7.000 €, ανά αυτοκίνητο, με κόστος χρήσης και συντήρησης μικρότερο από 1 € ανά 100 Κm, χωρίς την παραμικρή μόλυνση του περιβάλλοντος. Η απόσβεση του ποσού για την μετατροπή γίνεται σε δυο χρόνια, με μέσο όρο κυκλοφορίας 30.000 χλμ/χρόνο.
Το επιτυχημένο αυτό έργο που εκπονείται με πολύ μικρό προϋπολογισμό, φιλοδοξεί να ανακουφίσει τα ελληνικά νοικοκυριά στα θέματα κόστους μεταφοράς και ηλεκτρικής ενέργειας, να προσφέρει νέες ανταγωνιστικές θέσεις εργασίας και προοπτικές εξαγωγών υψηλής τεχνολογίας, δείχνοντας τις δυνατότητες που έχει η χώρα για την έξοδο από το τέλμα στο οποίο ευρίσκεται.
Στόχος της Νομαρχίας Αθηνών είναι, σε συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο, να υιοθετηθεί μια πολιτική επιβράβευσης, όσων προχωρήσουν στη μετατροπή των συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ελεύθερη στάθμευση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου